onsdag 24 mars 2010

Klipp, klipp...

Otroligt hur mycket en klippmaskin låter, jag fattar inte hur fåren står ut! De måste ju bli hörselskadade, eller sätter man hörselskydd på dem?...


Jag har använt min DeLaval maskin idag för att fixa till lite tuftprover jag gjort.
Och hade tappat bort hörselskydden.. Det var rätt lite att klippa, tack och lov, så det gick fort.
Måste testa lite olika garn och tätheter för att komma fram till hur jag vill ha det.



I närbild blev det nästan ett vårvinterlandskap med smältande snö. Jag fotade ute på altanen och där droppade det i alla hörn och solen var så skön!

Det kanske blir vår i alla fall!

1 kommentar:

  1. Fåren klarar det nog det ska inte ta så många minuter / djur att skala av dem värre är det för klipparen han/ hon ska nog ha hörselskydd... Ser med spänning fram emot att få se nästa matta..

    SvaraRadera